Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus sisevaade

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Maalingute osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Nahadisaini osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Fotograafia osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Tekstiiliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Skulptuuriosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Mööbliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Meedia- ja reklaamikunsti osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool
Pressiteade

Tartu Kõrgema Kunstikooli disaini suunda esindavad Tallinna Disainiöö Festivalil käesoleval aastal värskelt kaitstud lõputööprojektid, mida ühendab seos looduse ja ümbritseva keskkonnaga. Autorid otsivad võimalusi elukeskkonna parandamiseks, rakendades tuttavaid tehnoloogiaid uudsete lahenduste leidmisel.

Lähtepunktiks on looduslik materjal või loodusvormid, millel on orgaaniline osa toote kujunemisloos. Olulisel kohal on küsimus: kas üldse või kui palju uut on vaja olemasolevasse tootevalikusse lisada? Millal on vaja otsida senitundmatuid lahendusi ja kus on mõistlik vaadata ajas tagasi, ning kasutada eelnevate põlvkondade oskusi ja kogemusi? Täna valitsevat tarbimiskäitumist analüüsib Kädi Laine fotoseeria “Olla ja omada”.

Esitletavate projektide puhul on silmas peetud jätkusuutliku disaini põhimõtteid. Fookus on kohaliku tooraine kasutamisel ja koostööl lähipiirkonna tootjatega. Merle Nisuma tegeleb oma lõputöös zero waste põhimõtete rakendamisega ülerõivaste tootearendusprojektis, kasutades looduslikke tooraineid ja mahedaid töötlemismeetodeid. Therese Sild otsib võimalusi Eesti jahiloomade karusnahkade kasutamiseks rõivadisaini arenduses, et anda disainerina panus väärtusliku tooraine kasutusvõimaluste laiendamiseks. Tiiu Niinemets on loonud Eesti etnograafilistest jalanõudest inspireeritud kingade kollektsiooni, mis on elustiili toote kategoorias valitud ka BRUNO 2016 nominentide hulka. Epp Marta Tarvis on Okkastyle OÜ tellimusel loonud heli summutava individuaalse töökeskkonna “Vaikuse saar”, kasutades ettevõtte poolt valmistatavaid naturaalseid männiokkapaneele.

Looduskeskkond kui visuaalne inspiratsiooniallikas on samuti kõnetanud mitmeid autoreid. Noor mööblidisainer Henri Viljarand on vormiotsingutes jõudnud loodusliku maakivi talletamiseni 3D-vineerist valamu väliskujus. Birgit Uibo digiprintkangastest rõivakollektsioon “Unes või ilmsi” on kantud metsa piiril uitamise emotsionaalsest seisundist.

Tervikuna toob ekspositsioon tähelepanu keskmesse valikute tegemise elustiilis. Vastuseid küsimusele, millal ja millele kindlasti „EI“ öelda, aitab otsida digitaalteos “Ei-ütlemise kunst”, mille autoriks on meediadisaini osakonna lõpetaja Katrin Kelpman.

Tartu Kõrgem Kunstikool on rakenduslik kõrgkool, kus nelja aasta jooksul on võimalik omandada teadmised ja oskused seitsmel õppekaval disaini, konserveerimise/restaureerimise ning kunstide valdkonnast.

Tartu Kõrgema Kunstikooli väljapanek on kinos Helios (Sauna 7, Tallinna) avatud 13.-18. september.

Lisainfo Tartu Kõrgema Kunstikooli kohta: www.artcol.ee
Tallinna Disainiöö Festivali koduleht: www.tallinndesignfestival.com

Lisateave:
Prof. Aet Ollisaar
Tartu Kõrgema Kunstikooli õppeprorektor, tekstiiliosakonna juhataja
506 7281
aet.ollisaar@artcol.ee

Keret Altpere
Tartu Kõrgema Kunstikooli üldainete keskuse lektor
keret.altpere@artcol.ee

Marju Roos
Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiiliosakonna juhataja abi
marju.roos@artcol.ee

Jälgi meid Facebookis

 

ekka akrediteeritud