Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus sisevaade

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Maalingute osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Nahadisaini osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Fotograafia osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Tekstiiliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Skulptuuriosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Mööbliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Meedia- ja reklaamikunsti osakond

 Peeter Linnap. Mees valgel hobusel/ A Man of Light – Peeter Tooming

Silmakirjad 10 / tõlkija Peeter Tammisto; kujundus Silver Sikk; fototöötlus Kristjan Mõru. Tartu : Kõrgem Kunstikool Pallas, 2018. 224 lk.

Mahukas ja esinduslik monograafia Eesti fotograafia legendaarsest mehest Peeter Toomingast.

Peeter Toomingat (1939-1997) võib pidada Eesti üheks kõigi aegade edukaimaks (foto)kunstnikuks, kes korraldas kümneid personaalnäitusi meil ja mujal Euroopas ning osales sadadel väljapanekutel. Lisaks objekte, modelle ja keskkonda dramatiseerivale modernsele “uue nägemise” pildiloomingule viljeles Tooming ühena esimestest kunstnikest Eestis fotograafiat kontseptuaalses võtmes. Sellistest teostest on üheks tuntumaks “Fotorondo” 1982, kus Tooming taustab 1980te eestlasi 20.sajandialguse fotoateljee maalitud taustaga. Toominga keskne kontseptuaalne fototöö - “55 aastat hiljem” (koos Carl Sarapiga 1937/ 1992) uurib “enne-ja-nüüd” põhimõttel muutusi, nähtavaid märke ja keskkonna lagunemisi, mida ENSV periood endaga Eestile kaasa tõi.

Oma edukale ja teedrajavale pildiloomingule lisaks oli Peeter Tooming viljakas kriitik, avaldades umb 20 raamatut ja ca 1000 artiklit fotograafiast, tehes paarkümmend erialast tele- ja raadiosaadet ning sadu dokumentaalfilme. Ajaloolasena pani Tooming aluse fotomuuseumi loomisele, (taas)avastas tuntud minikaamera “Minox” Eesti päritolu, kaaristas eesti unikaalseid fotoharuldusi (dagerrotüübid, unikaalsed vanad negatiivid jmt), taastas unustusse vajunud fotograafide biograafiaid. Fotoelu organiseerijana initsieeris Tooming Eesti foto aastapreemiad, korraldas konverentse jpm.

Suureformaadilises raamatus on avaldatud ligikaudu 300 Peeter Toominga teost - nii tuntuid pilte kui ka neid, mida avalikkus seni näinud ei ole. Pildilist infot täiendavad mahukad filminimestikud ja bibliograafiad.

Raamatu “Mees valgel hobusel: Peeter Tooming” on koostanud Kõrgema Kunstikooli Pallas professor ja fotoosakonna juhataja Peeter Linnap, Toominga loomingut ja organiseerivat tegevust analüüsivad tekstid on kirjutanud Linnap ja New Yorgi kirjastaja Mary Ann Lynch. Portreed Toomingast on teinud Peeter Ülevain, saatesõnu on monograafiale lisanud Toominga lahutamatu aatekaaslane Sirje Tooming, tema kaasaegsed filmitegijad - režissöörid Peep Puks ja Rein Maran, helirežissöör Jaak Elling, filmioperaator Peeter Ülevain, toimetaja Mary Ann Lynch New Yorgist ja Kõrgema Kunstikooli Pallas taasasutaja ning rektor Vallo Nuust.

 

Ajaloost läbi = A man through history / Peeter Linnap

Silmakirjad 9 / tõlkija Peeter Tammisto; kujundus ja fototöötlus Tiit Lepp. Tartu: Kõrgem Kunstikool Pallas, 2018. 224 lk.

Mahukas monograafiline album radikaalsest eesti kunstnikust ja kunstifilosoofist Peeter Linnapist

Ülevaatlik monograafia Peeter Linnapist (s 1960), keda tuntakse ka kui legendaarsete Saaremaa biennaalide (1992, 1995 ja 1997) kuraatorit ja kui üht peamist ülikoolitasemel fotograafia alase hariduse käivitajat Eestis. Raamatust leiab nii autori varajasi teoseid (“Nimetud maastikud” 1986, “Öömaastikud” 1987 ja “Varjatud maastikud” 1988) kui ka hilisemaid fotokooslusi, mis panid püsiva aluse eesti kontseptuaalsele kunstile (“Meie mees Moskvasse!” 1989, “Eesti köök” 1993, “Kivi-Vaataja” 1992 jmt). Oma pöördeliste fototeostega “Suvi 1955” (1993), “Le Top 50” ja “Lühike Eesti emblemaatiline ajalugu” (1996), objektidega “Kalevipoeg: de Facto” (1996 jmt) ning elavate skulptuuridega (“Järelmonumendid” 1999) pani Linnap aluse ka meie poliitilise kunsti traditsioonile. Peeter Linnapi kunstniku ja organisaatori tegevusele heidavad raamatus analüüsivama pilgu New Yorgi legendaarne kriitik, “Artforumis” ja SVA-s tegutsenud Thomas McEvilley ja gallerist Mary Ann Lynch; Stockholmi Moderna Museeti fotomuuseumi kauaaegne direktor Jan-Erik Lundström, Londoni kunstiajakirja “Art & Design” erinumbrite toimetaja John Stathatos jpt. Eesti kriitikust on raamatus esindatud Johannes Saar, Reet Varblane, Peeter Laurits, Rainer Vilumaa jt. Monograafilia väljaandmist on toetanud Eesti Kultuurkapital ja Kõrgem Kunstikool Pallas. Autorit on portreteerinud hollandi fotograaf Wim Lamboo, eesti reporter Lauri Kulpsoo ja eesti muusik ning kunstnik Tõnu Tormis. Saatesõnad Pallase rektorilt.

Follow us on Facebook

 

ekka akrediteeritud